Články | Ostatné články

Začíname s barefoot obuvou

 

Ľudia čoraz viac vyhľadávajú barefoot obuv, túžia po zdravých nohách. Je teda barefoot obuv to pravé?

Väčšina ľudí sa s barefoot obuvou stretne pri výbere prvých topánočiek pre deti. Výhodou je, že deti intuitívne preferujú chôdzu naboso a nemajú ešte vypestované zlé návyky chôdze. Preto im barefoot nespôsobuje problémy, naopak veľmi radi v takých topánočkách bežkajú, skáču 🙂 Dospelí siahajú po barefoot obuvi najmä zo zdravotných dôvodov (haluxy, ploché nohy, bolesti nôh, bedrových kĺbov, chrbtice).

Prechod na barefoot je veľmi individuálny, u niekoho stačí vymeniť topánky a užívať si slobodu, niekto sa musí naučiť správne chodiť. Tým, že dlhé roky boli chodidlá utláčané v nevhodnej obuvi došlo k ochabnutiu svalov a celkovo k otupeniu schopnosti vnímať povrch. K tomu prispievajú aj odpružené a vyvýšené podrážky v oblasti päty či nosenie ortopedických vložiek.

Barefoot obuv umožňuje neustály kontakt a vnímanie povrchu, po ktorom kráčame. Pri správnej chôdzi sa svaly aktivujú, možno dokonca cítiť svalovku. Je však dôležité postupovať pomaly, aby sme nohu naraz veľmi nepreťažili. Stále však platí, že najlepšia obuv, je žiadna obuv 🙂

rozdiel-po-troch-rokoch-barefoot

Na fotografii pekne vidieť, ako sa mi narovnali palce po troch rokoch barefootovania. Okrem toho už netrpím bolesťami a pálením nôh, spevnil sa mi chrbát (aj vďaka noseniu detí v šatke) a bonusom pre moju psychiku je vnímanie každej zmeny povrchu, teda neustály kontakt so zemou 🙂

Barefoot však nemá význam bez správneho postoja a chôdze. To by nás boleli nohy. Poďte si teda prečítať, ako na to, v tomto článku o správnej chôdzi.


Similar Posts